قیمت و خرید دیگ موتورخانه
نوشته شده توسط : azizi

ديگ موتورخانه ( قیمت و خرید)  از سایت آراز صنعت | ديگ موتورخانه يا بويلر از مهم ترين اجزاي موتور خانه ي ساختمان محسوب ميشوند که وظيفه ي تامين حرارت و سيستم گرمايشي را بر عهده دارند. ديگ موتورخانه يا بويلر با مخزن پر فشار خود باعث توليد حرارت و گرم کردن اب را انجام ميدهند .هدف اصلي ديگ موتورخانه يا بويلر گرم کردن محيط ساختمان و اب لوله ها در ساختمان هايي که داراي سيستم حرارت مرکزي با اب هستند مي باشد. در ادامه قصد داريم تا با انواع بويلر ها و قيمت خريد ديگ موتورخانه آشنا شويم.

خريد و قيمت ديگ موتورخانه | آراز صنعت

خريد ديگ موتورخانه

ديگ موتورخانه يا بويلر با استفاده از سوخت هايي مانند گاز يا گازوييل روند توليد گرمايش ساختمان و اب گرم لوله ها را انجام ميدهند. بويلرها مخازن با محفظه ي بسته اي هستند که باعث توليد و حرارت مورد نياز اب لوله ها و سيستم گرمايشي مورد نياز ساختمان ها رخت شويي ها اشپرخانه ها از طريق بخار را فراهم ميکنند.

ديگ موتورخانه داراي اجزاي متفاوت و تجهيزات اختصاصي است که هر کدام درروند توليد سيستم گرمايشي ساختمان وظيفه ي خاصي را انجام ميدهند. در ادمه قصد داريم تا با عملکرد ديگ موتورخانه قيمت ديگ موتورخانه اجزاي بويلر انواع آن اشنا شويم.با ما همراه باشيد.

  • ديگ موتورخانه چيست؟
  • انواع ديگ موتورخانه
  • ديگ فولادي
  • ديگ چدني
  • وظيفه ديگ موتورخانه چيست؟
  • اجزاي اصلي ديگ موتورخانه (بويلر)

ديگ موتورخانه چيست؟

ديگ موتورخانه يا بويلر ها از اجزاي اصلي موتورخانه محسوب شده که با داشتن تجهيزات و اجزاي مخصوص به خود روند توليد گرمايش مورد نياز ساختمان و گرم کردن اب را با انتقال حرارت حاصل از احتراق به سيال ها انجام ميدهند.ديگ موتورخانه داراي مخزني است که اب در مجاورت حرارت حاصل از احتراق در ان قرار گرفته و گرم ميشود.ديگ موتورخانه يا بويلر را طبق ميزان حرارت توليد شده در ان حرارت اب خروجي در ظرفيت هاي مختلف دسته بندي ميکنند.

انواع ديگ موتورخانه

ديگ موتورخانه بر اساس کارکرد داراي دو نوع ديگ اب گرم و ديگ بخار است :

ديگ اب گرم : ديگ اب گرم موتورخانه اب وارد شده به بويلر را در مجاورت گرماي حاصل از احتراق حرارت داده و با هدايت ان باعث گرم شدن اب لوله ها ميشود. به اين نوع ديگ موتورخانه ديگ اب گرم ميگويند.

ديگ بخار: در صورت ورود اب به درون محفظه ديگ و دريافت حرارت بالا و تبديل شدن اب به بخار در محفظه ي ديگ به ان ديگ بخار ميگويند.

انواع ديگ موتورخانه کدامند؟

از مهم ترين فاکتورها در هنگام خريد ديگ موتورخانه جنس مورد استفاده در بدنه ديگ هاست.ديگ موتورخانه بر اساس جنس به کار رفته در ساختارشان به ديگ فولادي و ديگ چدني تقسيم ميشوند. در ادامه قصد داريم تا به معرفي ديگ فولادي و ديگ چدني و کاربرد آن ها بپردازيم. اطلاع از کاربرد و مزايا و معايب انواع ديگ ها شما را در خريد ديگ موتورخانه مناسب با ساختمان مورد نيازتان آگاه ميکند.

ديگ فولادي

ديگ فولادي از انواع ديگ هاي موتورخانه هستند که جنس به کار رفته در بدنه ي انها از آلياژ و لوله هاي از جنس فولاد است.ديگ فولادي در مقايسه با ديگ هاي چدني راندمان بالاتري دارند. ميزان بالاي تحمل فشار کاري قابليت حمل شوک حرارتي در ديگ فولادي بسيار بالاست.ديگ فولادي داراي قابليت عملکرد نامحدود با هر سوختي هستند.

از اجراي اصلي به کار رفته در ديگ فولادي ميتوان به بدنه اصلي ديگ صفحات نگهدارنده و اتصالات لوله ها لوله هاي انبساط شيراطمينان اتصالات محل عايق دودکش شاسي ها درب ها محفظه اشاره کرد. ديگ فولادي به دليل راندمان بسيار بالاي خود و ظرفيت عملکرد نامحدود ان در مجتمع هاي مسکوني بزرگ هتل ها برج ها مجتمع هاي ورزشي و.. کاربرد دارند. در اين نوع بويلر، بخش اصلي که با شعله‌هاي سوخت در داخل آن تعامل دارد، از جنس فولاد ساخته شده است.

بويلر فولادي به دليل مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، داراي مصرف سوخت کمتري نسبت به بويلر چدني است و به علاوه به دليل طراحي و ساختار ساده‌تر، به‌راحتي قابل نصب و استفاده است. با اين حال، در برابر خوردگي و ساير فرآيندهاي شيميايي، بويلر فولادي کمي ضعيف‌تر از بويلر چدني است. همچنين برخي از بويلرهاي فولادي قابليت توليد بخار با فشار بالا را ندارند و در نتيجه براي برخي کاربردها مناسب نيستند.

درباره ظرفيت ديگ هاي فولادي آب گرم و آب داغ نيز بايد گفت که آنها در ظرفيت هاي مختلفي توليد مي شوند که بسته به نياز صنعتي و مصرف کننده، مي توانند بين 5000 تا 50000000 کيلو کالري بر ساعت باشد.در نهايت، براي جلوگيري از انفجارات احتراق مشعل در ديگ هاي فولادي آب گرم و آب داغ، سيستم و دريچه انفجار نصب مي شود که در صورت لزوم، اتاق داخلي ديگ را به سرعت خنک مي کند و جلوي گسترش انفجار را مي گيرد.

بويلر چگالشي يا ديگ کندانسينگ

بويلر چگالشي يا ديگ کندانسينگ (Condensing Boiler)، يک نوع بويلر است که با بهره‌گيري از فرآيند کندانساسيون، انرژي بيشتري از سوخت به دست مي‌آورد.بويلر چگالشي (يا ديگ کندانسينگ) با بهره‌گيري از تبديل بخار آب به آب مايع (کندانس)، مي‌تواند گرماي نهاني را که در بويلر‌هاي معمولي به‌صورت پسماند تلف مي‌شود، جذب کند و از آن استفاده کند. به‌اين‌ترتيب بازدهي بويلر افزايش مي‌يابد و از انرژي‌هاي پنهان استفاده مي‌شود که در بويلر‌هاي معمولي از بين مي‌رود.

 

بويلر چگالشي يا ديگ کندانسينگ، از نوع بويلرهاي صنعتي است که در آن از بخار آبي که در محصولات احتراق گازها وجود دارد، به عنوان يک منبع گرمايي استفاده مي‌شود. اين نوع بويلرها از طريق کندانسه کردن بخار آب، گرماي نهان موجود در آن را به آب منتقل مي‌کنند و از آن براي گرمايش آب و هوا استفاده مي‌کنند. با استفاده از اين تکنولوژي، بازدهي بويلر حدود 10 تا 12 درصد افزايش مي‌يابد و در نتيجه ميزان مصرف سوخت و انتشار گازهاي آلاينده کاهش مي‌يابد.

در بويلرهاي معمولي، بخار آب از محصولات احتراق بوده و در نتيجه پس از بالا رفتن دما، از دودکش خارج مي‌شود. اما در بويلر چگالشي، بخار آب به آب مايع (کندانس) تبديل شده و گرماي نهان موجود در بخار، به آب منتقل مي‌شود و از اين طريق ميزان بازدهي و کارايي بويلر به طور چشمگيري افزايش مي‌يابد. در واقع، اين نوع بويلر مي‌تواند حدود 10 تا 12 درصد انرژي بيشتري را از سوخت به دست آورده و در عين حال، ميزان آلايندگي هوا را کاهش دهد.

ديگ چدني

ديگ چدني از انواع ديگ موتورخانه است که از جنس بدنه ي آن از جنس چدن است. ديگ هاي چدني بر اساس ظرفيت ها و توان کاري آن در صنايع مختلفي مانند صنعت نفت، صنايع گاز، شيميايي، خوراکي، و توليد برق به کار ميروند. ديگ هاي چدني داراي مقاومت بالا و طول عمل زيادي هستند.ديگ چدني براي ايجاد بخار آب گرم و تامين حرارت مورد نياز گرمايش موتورخانه هستند که به دليل قيمت پايين تر آن در مقايسه با ديگ هاي فولادي طرفدران زيادي دارند.

ديگ هاي چدني به دليل تحمل فشار کاري بالا، ظرفيت هاي زياد و تامين حرارت مورد نياز در سيستم هاي گرمايش کارخانه ها و ساختمان استفاده ميشوند.بويلر چدني يک نوع ديگ موتورخانه است که براي توليد بخار يا گرمايش آب در سيستم‌هاي حرارتي استفاده مي‌شود. در اين نوع بويلر، بخش اصلي که با شعله‌هاي سوخت در داخل آن تعامل دارد، از چدن ساخته شده است.

از مزاياي استفاده از بويلر چدني مي‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، پايداري در مقابل خوردگي، عمر طولاني و همچنين انتقال حرارت بهتر به آب اشاره کرد.اما نکته‌ي قابل توجه اين است که اين نوع بويلر به دليل ساختار چدني خود، به اندازه‌ي بويلرهاي فولادي کارآيي بالايي در زمينه‌ي مصرف سوخت ندارد و در برخي موارد مي‌تواند هزينه‌ي بيشتري داشته باشد.

ديگ هاي چدني معمولا در ظرفيت هاي مختلف توليد مي شوند، اما معمولا ظرفيت آنها بين 20000 تا 500000 بي تي يو در ساعت است. ديگ هاي چدني داراي سيستم هاي ايمني و کنترلي هستند که براي کاهش خطر انفجار و ايمني کاربران طراحي شده اند. علاوه بر اين، ديگ هاي چدني معمولا از يک سيستم خنک کننده براي کاهش دماي ديواره هاي ديگ استفاده مي کنند تا عمر ديگ را بالا برند و از هدر رفت انرژي جلوگيري کنند.

نکات مهم انتخاب ديگ چدني

در انتخاب بويلر چدني براي سيستم گرمايشي ساختمان يا استخر و آب گرم مصرفي، بايد به موارد زير توجه کرد :

  •     ظرفيت دستگاه: ظرفيت بويلر چدني بايد به اندازه انرژي مورد نياز براي سيستم گرمايشي ساختمان يا استخر و آب گرم مصرفي متناسب باشد. براي محاسبه ظرفيت دستگاه، مي توان از روش سرانگشتي 150 کيلوکالري به ازاي هر متر مربع زير بناي خالص استفاده کرد و سپس با اضافه کردن 20 درصد به عنوان ضريب اطمينان، ظرفيت نهايي را به دست آورد.
  •     راندمان بويلر: راندمان بويلر بايد بالا باشد تا انرژي مصرفي کمتري براي توليد گرما و آب گرم مصرفي نياز باشد.
  •     فشار کاري: فشار کاري بويلر بايد با فشار سيستم گرمايشي يا آب گرم مصرفي هماهنگ باشد تا عملکرد بهينه داشته باشد.
  •     کيفيت آب: کيفيت آب ورودي به بويلر بايد مورد توجه قرار گيرد، زيرا آب با کيفيت پايين مي تواند باعث کاهش عمر مفيد بويلر شود.
  •     اندازه و وزن بويلر: اندازه و وزن بويلر بايد با محل نصب و نياز به فضاي لازم براي نصب هماهنگ باشد.
  •     قيمت: قيمت بويلر چدني بايد با ميزان بودجه در دسترس هماهنگ باشد.
  •     نگهداري و خدمات پس از فروش: نگهداري و خدمات پس از فروش بايد به ميزان قابل قبولي در دسترس باشد تا عمر مفيد بويلر طولاني

 انواع ديگ هاي آب گرم

ديگ هاي آب گرمي که براي گرم کردن و تامين حرارت مورد نياز سيستم گرمايشي ساختمان ها و صنايع به کار ميرود شامل دسته بندي هاي مختلفي هستند. اين دسته بندي ها شامل موارد زير است :

ديگ آب گرم تک پاس : ديگ آب گرم تک پاس به دليل اينکه گاز حاصل از سوختن پس از يک بار عبور از مخزن و لوله هاي دودکش به خارج از ديگ منتقل مي‌شود، باعث ايجاد اتلاف انرژي و کاهش راندمان مي‌شود. به همين دليل کاربرد آن در مقايسه با ديگ هاي ديگر کمتر است و اکثراً از ديگ هاي چند پاسه براي گرمايش آب استفاده مي‌شود.

ديگ آب گرم دو پاس : ديگ آبگرم دو پاس يک نوع بويلر است که در آن گرماي حاصل از احتراق در دو مرحله به آب منتقل مي‌شود. در مرحله اول، آب در بخش زيرين ديگ جريان داده مي‌شود و گرماي حاصل از احتراق از طريق ديواره‌هاي ديگ به آب منتقل مي‌شود. سپس آب گرم شده به بخش بالايي ديگ منتقل مي‌شود و در مرحله دوم، گرماي حاصل از احتراق به آن منتقل مي‌شود.

در اين نوع ديگ، دودهاي توليد شده نيز از طريق لوله‌هاي دودکش به بيرون از ديگ منتقل مي‌شوند. اين نوع ديگ‌ها با توجه به طراحي و ساختار خود، قابليت ايجاد راندمان بالاتري را دارند و براي استفاده در صنايع مختلف از جمله صنايع شيميايي، فرآوري نفت و گاز، توليد برق و… مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

ديگ آب گرم سه پاس : در ديگ آب گرم سه پاس، گاز حاصل از احتراق به سه بخش تقسيم شده و در سه مرحله از مسير لوله هايي که در داخل مخزن قرار دارند، عبور مي کند. در مرحله اول، گرماي حاصل از احتراق به سطح مبدل حرارتي در بخش اول ديگ منتقل مي شود و بعد از گذر از لوله هايي که در اين بخش قرار دارند، به مرحله دوم منتقل مي شود. در مرحله دوم، گاز حاصل از احتراق از بالاي مبدل حرارتي اول عبور کرده و به سمت بخش دوم ديگ هدايت مي شود.

در اين مرحله نيز، گرماي حاصل از احتراق به سطح مبدل حرارتي دوم منتقل شده و بعد از عبور از لوله هايي که در اين بخش قرار دارند، به مرحله سوم منتقل مي شود.در مرحله سوم، گاز حاصل از احتراق از بالاي مبدل حرارتي دوم عبور کرده و به سمت بيرون از ديگ هدايت مي شود. در اين مرحله، گرماي حاصل از احتراق به سطح مبدل حرارتي سوم منتقل مي شود و بعد از گذر از لوله هايي که در اين بخش قرار دارند، به خارج از ديگ منتقل مي شود.

اين ديگ ها با راندمان بالاتر و بازدهي بهتري در مصرف سوخت، به عنوان يکي از بهترين انتخاب ها براي سيستم هاي گرمايشي بزرگ و صنعتي شناخته مي شوند.

ديگ آب گرم برگشتي : در ديگ هاي کوره برگشتي، گازهاي داغ از طريق لوله هايي که در داخل مخزن قرار دارند، عبور مي کنند. اين لوله ها به گونه اي طراحي شده اند که گازهاي داغ به صورت برگشتي درون آنها عبور کرده و در نهايت از دودکش خارج مي شوند. بدين ترتيب، گرمايي که در اين ديگ ها توليد مي شود، به طور کامل به آب منتقل مي شود و در نتيجه راندمان بالايي دارند. به علاوه، به دليل عبور برگشتي گازهاي داغ در ديگ هاي کوره برگشتي، احتمال تشکيل زغال سنگ در دودکش کاهش مي يابد.

ديگ آب گرم واترتيوب : بويلر آب گرم واتر تيوب يا لوله آبي يکي از نوعي بويلرهاي آب گرم است که در آن از لوله هايي با قطر کوچک و مقاومت بالا به عنوان مبدل حرارتي استفاده مي شود. اين لوله ها به صورت مارپيچ در داخل ديگ قرار دارند و گازهاي داغ از طريق آنها عبور مي کنند. در اين فرآيند، حرارت از گازهاي داغ به آب درون لوله ها منتقل مي شود و باعث افزايش دماي آب مي شود.

سپس آب گرم به سيستم توزيع گرما منتقل مي شود و براي گرم کردن فضا و يا آب مورد استفاده قرار مي گيرد. در مقايسه با ديگ هاي ديگر، بويلر آب گرم واتر تيوب داراي راندمان بالا، انعطاف پذيري بيشتر در کاربردها و نصب و راه اندازي آسانتر است.

ديگ آب گرم فايرتيوپ :  بويلر آب گرم فايرتيوب يا لوله آتشي در واقع نوعي ديگ آبگرم است که در آن گازهاي داغ و احتراقي از طريق لوله هايي با نازکي و ضخامت کمتري عبور مي کنند و در داخل اين لوله ها باعث افزايش دماي آب موجود در اطراف آنها مي شوند. به عبارت ديگر، آب در اطراف لوله ها جريان دارد و گازهاي داغ در داخل لوله ها حرکت مي کنند. ديگ هاي فايرتيوب به دليل راندمان بالا، انتخاب محبوبي براي صنايع مختلف هستند.

ديگ آب گرم فولادي

ديگ آب گرم فولادي از انواع ديگ فولادي هستند که فارغ از ظرفيت فشار کاري يا ابعاد ر يا ظرفيت به دو دوسته کلي واترتيوپ و فايرتيوپ تقسيم بندي ميشوند. براي افزايش سطح تبادل حرارت در ديگ هاي اب گرم از قسمت انتهاي ديگ آب گرم نيز براي تبادل حرارت و گردش اب استفاده ميشود. به اين نوع ديگ آب گرم فولادي به اصطلاح عقب خيس يا wet back نيز ميگويند. ديگ هاي وت در مقايسه با ديگ هاي عقب خشک يا dry back قيمت بيشتري دارند.

قيمت ديگ موتورخانه

قيمت ديگ موتورخانه به عواملي مانند جنس ديگ، ميزان فشار کاري، تحمل شوک الکتريکي، ظرفيت دمايي، ابعاد و حجم ديگ، جنس به کار رفته در بدنه، راندمان کاري، محدوديت عملکرد و … بستگي دارد. براي آگاهي از قيمت ديگ موتورخانه وارد بخش فروشگاه سايت آراز صنعت شده و در کنار اطلاع از قيمت ديگ موتورخانه از قيمت تجهيزات ديگر موتورخانه نيز مطلع شويد.

انواع ديگ فولادي

ديگ فولادي داراي دو مدل واتيرتيوپ و فايرتيوپ هستند. ديگ‌هاي فاير تيوب و واتر تيوب، دو نوع بويلر فولادي هستند که در صنايع مختلف استفاده مي‌شوند. تفاوت اصلي بين اين دو نوع ديگ، در محل قرارگيري لوله‌هاي گرمايي است. در ديگ فاير تيوب، گازهاي داغي که حاصل از احتراق سوخت هستند، از داخل لوله‌هايي عبور مي‌کنند که آب درون بويلر در آنها جريان دارد و گرما به آب منتقل مي‌شود. در اين نوع ديگ، دود حاصل از احتراق از داخل لوله‌هاي گرمايي خارج مي‌شود.

اما در ديگ واتر تيوب، لوله‌هاي گرمايي در داخل بويلر قرار دارند و آب درون لوله‌هايي جريان دارد که گرماي مشعل به آن منتقل مي‌شود. در اين نوع ديگ، دود حاصل از احتراق از داخل لوله‌هاي خنک‌کننده خارج مي‌شود.ديگ واتر تيوب به دليل اين که لوله‌هاي گرمايي در داخل بويلر قرار دارند، براي فشار و دماي بالا مناسب هستند و در بويلرهاي بزرگ و صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اما با اين حال، هزينه ساخت، تعمير و نگهداري آنها نسبت به ديگ فاير تيوب بيشتر است. بر خلاف ديگ فاير تيوب که بازدهي آن تنها 70 درصد است، بازدهي ديگ واتر تيوب بيشتر است.

ديگ موتورخانه

ديگ فولادي واتريوب ديگي هستند که درون لوله هاي ان اب و در مجاورت لوله هاي آن اتش قرار دارد.

ديگ فولادي فايرتيوب از انواع ديگ هاي فولادي هستند که داخل لوله هاي ان اتش و در مجاورت لوله ها اب قرار دارد.

ديگ موتورخانه

طول عمر ديگ فولادي بسيار بالاست و ميزان فشار کاري زيادي را تحمل ميکند.ويژگي هاي کاربردي ديگ فولادي باعث استفاده از اين نوع ديگ در ظرفيت حرارتي زياد و پروژه هاي بزرگ شده است.ديگ فولادي توانايي کار با هر نوع ماده سوختني و سوخت ها را دارد.

از معايب ديگ فولادي ميتوان به موارد زير اشاره کرد:

  •     ديگ فولادي در مقايسه با ديگ چدني قيمت بالاتري دارد
  •     امکان افزايش ظرفيت حرارتي در ان وجود ندارد
  •     حمل و نقل ديگ فولادي به دليل وزن بسيار زياد ان سخت است
  •     هزينه نگهداري و تعمير ديگ فولادي نسب به ديگ چدني بالاست

نکات مهم خريد ديگ فولادي

بويلر فولادي به دليل دارا بودن راندمان بالا، مقاومت بالا در برابر فشار داخلي، دوام بيشتر و استحکام بالا در برابر حرارت و فشار، از بين بويلر هاي موتورخانه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. با اين حال، براي انتخاب بهترين بويلر فولادي، بايد به چندين عامل توجه کرد. به عنوان مثال:

1- حجم بخار: بايد حجم بخار توليدي توسط بويلر فولادي با نياز مورد نياز موتورخانه سازگاري داشته باشد.

2- فشار: بايد فشار توليدي بويلر فولادي براي موتورخانه مورد استفاده قرار گيرد.

3- بازده: بازده بويلر فولادي بايد بالا باشد تا هزينه هاي انرژي کاهش يابد.

4- هزينه: بايد به هزينه انتخاب بويلر فولادي نيز توجه شود و بازدهي اقتصادي بررسي شود.

5- نياز به نگهداري و تعميرات: بويلر فولادي بايد قابليت تعمير و نگهداري را داشته باشد تا هزينه هاي نگهداري و تعميرات کاهش يابد.

6- استانداردها: بايد بررسي شود که بويلر فولادي مطابق با استانداردهاي مربوطه و قوانين محلي و بين المللي است.

انتخاب بويلر فولادي مناسب بايد بر اساس نيازها، بازده، هزينه ها، نياز به نگهداري و تعميرات، و استانداردهاي مربوطه انجام شود.

ديگ چدني

ديگ چدني از انواع ديگ موتورخانه است که در بدنه ي ان از چدن استفاده شده است.ساختار ديگ چدني به شکل پره اي است که تعداد به کار رفته پره در ان رابطه ي مستقيم با ظرفيت حرارتي دارد.افزايش تعداد پره ها در ديگ چدني باعث افزايش ظرفيت حرارتي بالا در ان ميشود.پره هاي به کار رفته در ديگ هاي چدني بر اساس ظرفيت ان تعبيه شده و به طور کلي پره ها در قسمت جلو عقب و وسط قرار ميگيرد.

در ديگ هاي چدني به دليل ساختار پره اي ان ميتوان بر اساس ظرفيت حرارت مورد نياز تعداد پره هاي ان را افزايش داد.با قرار گرفتن مشعل ها در ميان پره ها عمل گرم کردن اب داخل بويلر انجام ميشود.با عبور گازهاي بدست امده از احتراق سوخت انتقال حرارت به درون محفظه ي ديگ انجام ميشود.ديگ هاي چدني در مقايسه با ديگ فولادي داراي قابليت اسان تر حمل و نقل است و هزينه هاي نگهداري و تعمير ان نسبت به ديگ هاي فولادي کمتر است.

مزاياي ديگ چدني شامل موراد زير است:

  •     قيمت کم ديگ چدني در مقايسه با ديگ فولادي
  •     طول عمر زياد و استهلاک پايين ديگ چدني
  •     امکان افزودن تعداد پره ها و افزايش ظرفيت حرارتي
  •     هزينه ي کم تعمير و نگهداري ديگ چدني در مقايسه با ديگ فولاد
  •     امکان تعويض پره ها

از معايب ديگ هاي چدني ميتوان به راندمان پايين ان در مقايسه با ديگ فولادي اشاره کرد.ديگ چدني در صورت فشار کار زياد و تحمل شوک حرارتي با رسوب در سطح پره ها دچار شکستگي ميشوند. در صورت خالي شدن ديگ و نبود اب در داخل محفظه به دليل انتقال شعله ها به پره ها باعث شکستگي و معيوب شدن پره ها ميشود.

خريد ديگ موتورخانه

مجموعه ي آراز صنعت به عنوان يکي از بهترين و پيشتاز ترين شرکت ها در زمينه توليد انواع تجهيزات ديگ موتورخانه و استخر، امکان خريد انواع انواع ديگ موتورخانه را به همراه گارانتي و خدمات پس از فروش براي مشتريان خود فراهم کرده است. شرکت اراز صنعت با ارائه ي امکان خريد ديگ موتورخانه و استعلام قيمت ان، مشخصات فني ديگ موتورخانه به همراه رزومه فروش محصولات خود به صورت آنلاين همه روزه آماده ارائه خدمات به مشتريان خود است.

اين مجموعه پيشتاز امکان بازديد از انواع ديگ موتورخانه و ساير تاسيسات موتورخانه را جهت اطمينان از خريد براي متقاضيان خود فراهم کرده است.براي اطلاع از قيمت خريد ديگ موتورخانه و استعلام قيمت روزانه وارد فروشگاه سايت شده يا از طريق شماره هاي مندرج در سايت با پشتيباني مجموعه تماس گرفته و از شرايط خريد ديگ موتورخانه ساير محصولات مطلع شويد

ديگ موتورخانه چيست ؟

ديگ موتورخانه از مهم ترين اجزاي موتورخانه است که وظيفه ي تامين حرارت سيستم گرمايشي را بر عهده دارد.

چطور خريد ديگ موتورخانه را انجام دهيم ؟

با ثبت سفارش خريد ديگ موتورخانه از سايت آراز صنعت ميتوانيد انواع ديگ موتورخانه با ظرفيت هاي متفاوت را از سايت آراز صنعت سفارش دهيد.

ديگ موتورخانه چند مدل دارد؟

ديگ موتورخانه داراي دو نوع ديگ چدني و ديگ فولادي است . در اين نوشته به طور کامل به معرفي انواع ديگ موتورخانه پرداخته ايم.





:: برچسب‌ها: دیگ موتورخانه , خرید دیگ موتورخانه , قیمت دیگ موتورخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: